«Εξόφθαλμη κυβερνητική αυθαιρεσία και χαριστική βολή στην Πέλλα, τυχόν απόφαση απένταξής της από την κατηγορία των παραμεθόριων και προβληματικών στο σύνολό τους Νομών».

«Εξόφθαλμη κυβερνητική αυθαιρεσία και χαριστική βολή στην Πέλλα, τυχόν απόφαση απένταξής της από την κατηγορία των παραμεθόριων και προβληματικών στο σύνολό τους Νομών».
13 Οκτωβρίου, 2016

«Εξόφθαλμη κυβερνητική αυθαιρεσία και χαριστική βολή στην Πέλλα, τυχόν απόφαση απένταξής της από την κατηγορία των παραμεθόριων και προβληματικών στο σύνολό τους Νομών».

 

Σε ακόμη μία καθοριστική παρέμβαση για τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις αποχαρακτηρισμού της Πέλλας ως Νομού «παραμεθόριου και προβληματικού τύπου Α στο σύνολό του», προχώρησε ο Γιώργος Καρασμάνης, με Ερώτησή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς. Κατέθεσε παράλληλα και σχετική αναφορά το κοινό υπόμνημα των προέδρων των εργαζομένων των περιφερειακών  ενοτήτων Πέλλας, Σερρών, Κιλκίς και Δράμας.

Ο πρώην Υπουργός, ο οποίος ως γνωστόν πρωτοστάτησε στην μακρά σκληρή προσπάθεια πετυχαίνοντας την επί προεδρίας του ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Περιφερειών για τον χαρακτηρισμό του Νομού μας και την εν συνεχεία ψήφισή του ομόφωνα από όλες τις πτέρυγες της Βουλής, επισημαίνει ακόμη ότι: Σε Ειδική, επίσης υπό την προεδρία του συνεδρίαση της Επιτροπής Περιφερειών, κατάφερε να συμπεριληφθεί και ο όρος ότι, όσοι νομοί έχουν κοινά σύνορα με άλλο κράτος, να χαρακτηρίζονται αυτόματα παραμεθόριοι στο σύνολό τους, όρος τον οποίο επικαλέστηκαν αργότερα και οι νομοί Σερρών, Κιλκίς και Δράμας.

Στην Ερώτησή του ο Γιώργος Καρασμάνης, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι, τυχόν αποχαρακτηρισμός της Πέλλας:

  • Κατ’ αρχήν θα συνιστά αυθαιρεσία πρώτου μεγέθους, με κατάλυση κάθε έννοιας, ευνομούμενου Κράτους.
  • Απειλεί τον Νομό με απώλεια σημαντικών πλεονεκτημάτων και πόρων όπως, κυρίως, το επίδομα παραμεθορίου, με δραματικές οικονομικές επιπτώσεις, για τους δικαιούχους και το σύνολο της τοπικής κοινωνίας.
  • Ο Νομός – πλήρως αποβιομηχανοποιημένος, με συνεχή φθίνουσα πορεία, ανεργία και αδιάκοπη συρρίκνωση πληθυσμού, απομόνωση από ενδοχώρα και εξωτερικό, άθλιο και φονικό οδικό δίκτυο, δυσχερέστατη προσβασιμότητα κλπ, πληροί και τα πιο αυστηρά κριτήρια για να παραμείνει «παραμεθόριος και προβληματικός τύπου Α στο σύνολό του».

Ενόψει δε της 31ης Οκτωβρίου 2016, καταληκτικής ημερομηνίας για την απόφαση επαναπροσδιορισμού των παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών,  ο Γιώργος Καρασμάνης, καλεί τους Υπουργούς να τον ενημερώσουν αν ο Νομός Πέλλας θα εξακολουθήσει να διατηρεί τον χαρακτηρισμό του «παραμεθόριου και προβληματικού τύπου Α στο σύνολό του», σύμφωνα τον Ν. 3536/2007 και με την κοινή υπουργική απόφαση, αλλά και όπως επιβάλλουν τα απολύτως τεκμηριωμένα και αυταπόδεικτα στοιχεία που ο ίδιος έχει καταθέσει.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης.

Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 2016

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ τους κ.κ. Υπουργούς:1. Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

  1. Οικονομικών

ΘΕΜΑ:  «Κατάλυση κάθε έννοιας ευνομούμενου Κράτους, τυχόν απένταξη της Πέλλας από την κατηγορία των ¨παραμεθόριων και προβληματικών Τύπου Α Νομών»

Όπως κατ’ επανάληψη έχω καταγγείλει, με την ψήφιση του νέου «αναπτυξιακού» Νόμου, η Κυβέρνηση έθεσε  ως στόχο και την κατάργηση για την Πέλλα του χαρακτηρισμού «νομός παραμεθόριος και προβληματικός στο σύνολό του». Να ακυρώσει δηλαδή στην πράξη μια κατάκτηση για τον νομό μας, που επιτεύχθηκε με σκληρές μάχες ετών όλων των τοπικών φορέων και προσωπικώς του υπογράφοντος με συνεχείς πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σε όλα τα πολιτικά επίπεδα.

Θα πρόκειται ουσιαστικά  για απροκάλυπτη και αυθαίρετη κατάλυση της θεμελιώδους αρχής συνέχειας του Κράτους σε κάθε ευνομούμενη Πολιτεία, δεδομένου ότι: Ο Νομός είχε χαρακτηριστεί «παραμεθόριος» με ομόφωνη απόφαση της υπό την προεδρία του υπογράφοντος Επιτροπής Περιφερειών η οποία ψηφίστηκε από όλες τις πτέρυγες της Βουλής (Ν. 3536/2007), καθώς επίσης και «προβληματικός τύπου Α στο σύνολό του» με κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.48Α/5/οικ.8352/30-3-2007 ΦΕΚ 571/Β/20-4-2007).

ΕΠΕΙΔΗ, με αυτήν την κυβερνητική αυθαιρεσία, την ουσιαστική κατάργηση δηλαδή του Ν. 3536/2007, απειλούνται να χαθούν για την Πέλλα σημαντικότατα πλεονεκτήματα και πόροι, μεταξύ των οποίων το επίδομα παραμεθορίου (Ν. 3606/2007…)…

ΕΠΕΙΔΗ αυτό, θα έχει  δραματικές οικονομικές επιπτώσεις, όχι μόνον για τους δικαιούχους αλλά και για το σύνολο της τοπικής κοινωνίας, με την περαιτέρω ¨φτωχοποίηση¨ τόσων οικογενειών και την ακόμη μεγαλύτερη αποδυνάμωση της ντόπιας αγοράς…

ΕΠΕΙΔΗ, μιλάμε για ένα Νομό πλήρως αποβιομηχανοποιημένο, χωρίς υποδομές, με συνεχή φθίνουσα οικονομική πορεία, μεγάλη αύξηση της ανεργίας και δραματική συνέπεια την αδιάκοπη συρρίκνωση του πληθυσμού με απόδειξη την μείωση των βουλευτικών εδρών από 5 σε 4…

ΕΠΕΙΔΗ, όπως κατ’ επανάληψη έχω τονίσει και αποτελεί άλλωστε κοινή παραδοχή, τα δημοσιονομικά προβλήματα και η σοβούσα δεινή οικονομική κρίση, δεν αντιμετωπίζονται ούτε με περικοπές ούτε με κατάργηση κινήτρων, αλλά με επιπλέον κίνητρα για ανάκαμψη και ανάπτυξη…

ΕΠΕΙΔΗ στην προαναφερθείσα απόφαση της Επιτροπής Περιφερειών για την Πέλλα, συμπεριλήφθηκε και ο όρος: όσοι Νομοί έχουν κοινά σύνορα με άλλο κράτος, να χαρακτηρίζονται αυτόματα παραμεθόριοι στο σύνολό τους. Και ακόμη, όταν είναι απομονωμένοι από την υπόλοιπη χώρα και το εξωτερικό, ή/και παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της αποβιομηχάνισης και του οικονομικού και δημογραφικού μαρασμού, επίσης να χαρακτηρίζονται προβληματικοί…

ΕΠΕΙΔΗ, από σειρά ερωτήσεων και σωρεία τεκμηριωμένων στοιχείων που έχω καταθέσει, προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι ο Νομός Πέλλας πληροί με το παραπάνω και τα πλέον αυστηρά κριτήρια που θέτει το άρθρο 19 του δικού σας Νόμου (δυσκολία πρόσβασης, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ορεινότητας των περιοχών κλπ) ως Νομός παραμεθόριος και προβληματικός στο σύνολό του, καθώς:

-         Είναι απομονωμένος από την ενδοχώρα αλλά και από το εξωτερικό, χωρίς σύνδεση με τον εθνικό οδικό άξονα Πατρών Αθηνών Θεσσαλονίκης Ευζώνων (ΠΑΘΕ) ή με την Εγνατία Οδό (ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Νομός από Ήπειρο μέχρι Θράκη που δεν έχει κάθετο επί της Εγνατίας).

-         Με 80 χιλιόμετρα μεθοριακή γραμμή, δεν διαθέτει πύλη εισόδου-εξόδου, δηλαδή διέξοδο προς βορά και προς το εξωτερικό.

-         Με σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο ανεπαρκές, που δεν καλύπτει τις περισσότερες περιοχές, και με το πλέον απαρχαιωμένο, σε τρισάθλια κατάσταση και εξαιρετικά επικίνδυνο οδικό δίκτυο, εξ αιτίας του οποίου: Σύμφωνα με απάντηση του συναδέλφου σας Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών σε σχετική Ερώτησή μου, αλλά και απαντήσεις προκατόχων σας Υπουργών και με βάση επίσημα στοιχεία, από το 1990 μέχρι και τον Ιανουάριο φέτος, σε 4.863 τροχαία είχαμε 537 νεκρούς, 643 σοβαρά τραυματίες και 3.683 ελαφρά τραυματίες!

  • ΕΠΕΙΔΗ τέλος, απομένουν περίπου δύο εβδομάδες ως την καταληκτική ημερομηνία (31/10/16) για την Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα ορίζει τους νομούς οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να χαρακτηρίζονται παραμεθόριοι και προβληματικοί και, προφανώς, η απόφαση αυτή έχει διαμορφωθεί,

ΚΑΛΕΙΣΤΕ να μας ενημερώσετε αν, με την αναμενόμενη απόφασή σας, ο Νομός Πέλλας θα εξακολουθήσει να διατηρεί τον χαρακτηρισμό του «παραμεθόριου και προβληματικού τύπου Α στο σύνολό του», σύμφωνα τον Ν. 3536/2007 και με την κοινή υπουργική απόφαση ΚΥΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.48Α/5/οικ.8352/30-3-2007 ΦΕΚ 571/Β/20-4-2007, αλλά και όπως επιβάλλουν τα απολύτως τεκμηριωμένα και αυταπόδεικτα στοιχεία που σας έχω καταθέσει.

Ο ΕΡΩΤΩΝ Βουλευτής

Γιώργος ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ

Σχόλια