Ελληνική Λύση: «Απών ο νομός Πέλλας από τα προγραμματιζόμενα σιδηροδρομικά έργα»
Ελληνική Λύση: «Απών ο νομός Πέλλας από τα προγραμματιζόμενα σιδηροδρομικά έργα»
Των: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
Κωνσταντίνου Χήτα, Bουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Απών ο νομός Πέλλας από τα προγραμματιζόμενα σιδηροδρομικά έργα»
Κύριε Υπουργέ,
Βάση των προτεραιοτήτων οι οποίες έχουν προγραμματισθεί για σιδηροδρομικά έργα,
είτε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο,
Θεσσαλονίκη - Τοξότες, Κορωπί - Λαύριο, Ρίο - Λιμένας Πάτρας κλπ.) είτε μέσω
σχετικής χρηματοδότησης από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEFII (Κοζάνη - Βέροια,
Καλαμπάκα - Σιάτιστα, Κοζάνη - Καστοριά, Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα -
Γρεβενά κλπ.) ο νομός Πέλλας δε συμπεριλαμβάνεται σε κάποιο σχεδιασμό. Η
υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Έδεσσας λειτουργεί με ελάχιστα
δρομολόγια, από όσα είχε στο παρελθόν. Παλαιότερη πρόταση για τη σύνδεση, μέσω
Προαστιακού, της Θεσσαλονίκης με Γιαννιτσά - Σκύδρα και Έδεσσα παρέμεινε στο
επίπεδο της προτάσεως με αποτέλεσμα ο νομός Πέλλας να βρίσκεται σε πλήρη σχεδόν
σιδηροδρομική απομόνωση. Σημειωτέον ότι τα προγραμματισμένα σιδηροδρομικά έργα
τα οποία θα συνδεθούν με Σκόπια και Αλβανία στοχεύουν στην ανάπτυξη του εμπορίου,
του τουρισμού και των εξαγωγών και ο νομός Πέλλας έχει και τεράστια παραγωγή
αγροτικών προϊόντων και τους γνωστούς διεθνώς τουριστικούς προορισμούς (Βεργίνα,
Λουτρά Αριδαίας, χιονοδρομικό κέντρο Βόρα, βυζαντινή συνοικία Βαρόσι της Εδέσσης
κλπ.).
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεσθε να εντάξετε και τον νομό Πέλλας στα σχεδιαζόμενα σιδηροδρομικά
έργα;
2. Προτίθεσθε να συνδέσετε τη Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά - Σκύδρα και Έδεσσα
μέσω προαστιακού σιδηροδρόμου;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ