Συνέντευξη με την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού δήμου Πέλλας, Ευφροσύνη Μερεμητσάκη στον pellaFm 103,3

Συνέντευξη με την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού δήμου Πέλλας, Ευφροσύνη Μερεμητσάκη στον pellaFm 103,3
23 Ιουνίου, 2026

Συνέντευξη με την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού δήμου Πέλλας, Ευφροσύνη Μερεμητσάκη στον pellaFm 103,3

Η μέχρι πρότινος εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος για τον Πολιτισμό στον δήμο Πέλλας,
Ευφροσύνη Μερεμητσάκη συνεχίζει τα καθήκοντα της ως Αντιδήμαρχος Πολιτισμού. Σε
συνέντευξη που παραχώρησε στον pellaFm 103,3 αναφέρθηκε στα μείζονα ζητήματα που
αφορούν τον πολιτισμό και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
-ΕΡ. Τους δημότες τους απασχολεί που θα πάει αυτός ο δήμος, αυτή η περιοχή,
αναφορικά με τον πολιτισμό και με τον τουρισμό, και ίσως αν θα μπορέσει να
αποτελέσει κομμάτι και διεθνών επισκεπτών...
ΑΠ. Ακριβώς, για μας ο πολιτισμός είναι κορωνίδα στον Δήμο Πέλλας, πρέπει να είναι
κορωνίδα, με αυτή την πλούσια ιστορία. Για μας στον Δήμο Πέλλας ο πολιτισμός και ο
τουρισμός φυσικά αποτελούν δύο άρρηκτα συνδεδεμένους πυλώνες ανάπτυξης. Η Πέλλα
είναι ένας τόπος με μοναδική ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, ένας τόπος γνωστός σε
όλο τον κόσμο ως γενέτειρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Και πάνω σε αυτό κι εμείς
επιδιώκουμε να καταστήσουμε τον δήμο μας σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό και τον
ιστορικό τουρισμό.
Θέλουμε δηλαδή οι περισσότεροι επισκέπτες να γνωρίσουν την ιστορία, τα μνημεία, τις
παραδόσεις, τα τοπικά προϊόντα και τις ιστορικές διαδρομές. Για τον λόγο αυτό, έχουμε με
δική μας πρωτοβουλία, οργανώσει από πέρυσι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα και θέλω να
το αναφέρω γιατί είναι πολύ σημαντικό. Ένα πρόγραμμα ‘περιδιαβαίνω την πόλη, μαθαίνω
την ιστορία της’. Πρόκειται για οργανωμένες περιηγήσεις στα μνημεία των Γιαννιτσών που
αφηγούνται την τοπική ιστορία σε συνεργασία με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
εκπαίδευση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, γιατί η διαδρομή καταλήγει στο Πολεμικό
Μουσείο, με πολύ μεγάλη επιτυχία για πρώτη χρονιά και μάλιστα συζητάμε τώρα να το
καθιερώσουμε σε μόνιμη βάση.
ΕΡ. Αυτό είπατε ότι θέλετε να το καθιερώσετε, θα γίνει δηλαδή και φέτος μια τέτοια
ανάλογη δράση;
ΑΠ. Ναι, οι συζητήσεις πηγαίνουν προς το να καθιερωθεί και να εμπλουτιστεί ακόμα
περισσότερο και μάλιστα με την ανάπλαση τώρα οι διαδρομές μέσα στην πόλη θα είναι
πραγματικά σπουδαίες. Θα ολοκληρωθούν, βέβαια. Και λίγο υπομονή σε αυτό
(αναφερόμενη στα έργα) οι δημότες αξίζει τον κόπο. Λίγο υπομονή και η πόλη μας παίρνει
άλλη μορφή, άλλη εικόνα.
Να σημειώσω και παρόμοιες διαδρομές κάνουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς και
αποτείνονται και σε ενήλικες, πέρα από μαθητές γυμνασίου-λυκείου. Είναι δεδομένο ότι
αυτό είναι σαν πρωτοβουλία πολύ αξιόλογη, γιατί δίνει την επαφή να γνωρίσουν την
ιστορία μας…

ΕΡ. Αναφορικά με τον τουρισμό σε αυτό τον τομέα, πού πιστεύετε ότι θα εστιάσει ή πού
πρέπει να εστιάσει ο Δήμος τις προσπάθειές του να προσελκύσει τουρισμό στην Πέλλα,
δηλαδή σε αυτό το brand του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή στα οθωμανικά μνημεία τα οποία
ενδεχομένως θα φέρουν τουρίστες από έξω, πχ από την Τουρκία, ας πούμε,
καθορίζοντας μια εξωστρέφεια στην οποία την έχει ανάγκη ο τόπος, γιατί θα είναι μια
οικονομική ανάσα, σε κάθε περίπτωση…
ΑΠ. Επισκέπτες Τούρκους έχουμε σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο στα οθωμανικά μνημεία,
στη διαδρομή αυτή από το Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός, το ρολόι, το Τουρμπέ, το Ισκ.
Μπεΐ. Επισκεψιμότητα πολύ μεγάλη, γιατί τα Γιαννιτσά είναι ιερή πόλη και έχει μια πολύ
σπουδαία ιστορία να διηγηθεί για τους Τούρκους. Αυτό μπορεί να καταγραφεί και ως
οικονομική ανάσα.
ΕΡ.Δηλαδή, ξοδεύουν αυτοί οι άνθρωποι τίποτα; Έχουμε τέτοια στοιχεία;
ΑΠ. Σε αυτό το σημείο δεν έχουμε φτάσει και ο στόχος μας είναι αυτός, σε συνεργασία με
τα τουριστικά γραφεία, με τον εμπορικό σύλλογο, με την εστίαση, να φτιάξουμε ένα
πρόγραμμα ώστε οι επισκέπτες να μένουν στην πόλη, να μένουν κάποιες ώρες, δηλαδή να
πιουν τον καφέ τους, να καθίσουν για φαγητό. Ο στόχος είναι αυτός.
ΕΡ. Για τους πολιτιστικούς συλλόγους, υπάρχει συνεργασία, ενδεχομένως, για αυτό το
κομμάτι...
ΑΠ. Να πω ότι στον δήμο μας απαριθμούμε πάνω από 50 ενεργούς πολιτιστικούς
συλλόγους, οι οποίοι αποτελούν την ψυχή του πολιτισμού. Είναι άνθρωποι που διατηρούν
ζωντανές τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας και μεταφέρουν αυτή την
πολιτιστική κληρονομιά στις νεότερες γενιές. Και αυτό είναι το σπουδαίο. Ως Δήμος
στεκόμαστε δίπλα τους, στηρίζουμε το έργο τους και επιδιώκουμε μια ουσιαστική
συνεργασία. Η προσφορά τους είναι ανεκτίμητη και τους αξίζουν πολλά πολλά
συγχαρητήρια για την εθελοντική τους δράση και την αγάπη τους στον τόπο μας. Και εγώ
τους ευχαριστώ θερμά και ολόψυχα… Και σε αυτό το σημείο προσπαθούμε να στεκόμαστε
δίπλα τους.
ΕΡ. Τι άλλο περιμένουμε φέτος το καλοκαίρι; Όσον αφορά το κομμάτι του πολιτισμού;
ΑΠ. Να μου επιτρέψετε να κάνω μια αναφορά γενικότερα… από την πρώτη στιγμή που
αναλάβαμε ως νέα δημοτική αρχή… πάνω σε αυτό εργαζόμαστε, ώστε οι δημότες να έχουν
περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής σε ποιοτικές πολιτιστικές δράσεις, μουσικές και
θεατρικές παραστάσεις. Και δεν ήταν λίγες και αυτές που πραγματοποιήσαμε. Θα μου
επιτρέψετε να αναφερθώ σε κάποιες που πραγματικά ήταν πολύ σημαντικές για την πόλη
μας. Η φιλοξενία της Συμφωνικής Ορχήστρας από το Σικάγο, φιλοξενήσαμε τη Συμφωνική
Ορχήστρα του Πανεπιστημίου του Γέιλ, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Κέρκυρας στο μουσείο
της Πέλλας. Πολλές εκδηλώσεις σε συνεργασία με το μουσείο της Πέλλας και τους
ευχαριστούμε και θέλουμε η συνεργασία αυτή να είναι σε υψηλό επίπεδο.

Θεατρικές παραστάσεις, σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού Κεντρικής Μακεδονίας,
την Εθνική Λυρική Σκηνή και δεν θέλω να παραλείψω τις συναυλίες υψηλού επιπέδου από
το Αλεξάνδρειο Δημοτικό Ωδείο μας. Και τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια…
ΕΡ. Υπάρχει κάτι άλλο ενδιαφέρον πέρα των οθωμανικών μνημείων στα Γιαννιτσά για
προσέκλυση επισκεπτών;
ΑΠ. Έχουμε δύο πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα. Έχουμε τον ποταμό Λουδία και έχουμε
και το Πάικο. Μπορούμε να δημιουργήσουμε δράσεις, δράσεις που να έχουν να κάνουν με
αθλητισμό, αναψυχή και οικοτουρισμό. Να δημιουργήσουμε δράσεις που θα
προσελκύσουν επισκέπτες καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Οπότε για εμάς ο Λουδίας και
το Πάικο είναι δύο σημαντικά πλεονεκτήματα, τα οποία φυσικά θέλουμε να αξιοποιηθούν.
Ο Λουδίας βοηθάει πολύ ότι είναι ένα ποτάμι τέχνης τύπου, οπότε μπορούν να γίνουν και
αθλητικές δραστηριότητες. Όσον αφορά το Πάικο... Ναι, μπορούν να δημιουργηθούν
διαδρομές με ποδήλατα, μπορούν να γίνουν τέτοιες δράσεις, πεζοπορίες, ενδείκνυται.
ΕΡ, Θα πρέπει να υπάρχουν και κάποιες δομές οι οποίες να εξυπηρετούν τους επισκέπτες
εκεί...
Εντάξει, θα υπάρξει στο πρόγραμμα του Δήμου. Και πάνω σε αυτό έχουμε σταθεί όσον
αφορά τον τουρισμό και να αναπτυχθεί το κομμάτι αυτό. Ναι, να δημιουργηθούν
διαδρομές και υποδομές, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να παραμείνει, να κάνει μια στάση.
ΕΡ. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι κοντά σας σε αυτό το πλάνο;
ΑΠ. Είναι κοντά μας, είχαμε κάνει μια πρώτη επαφή, στο πώς μπορούμε να συνεργαστούμε
για να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες. Τώρα οργανώνουμε μια δεύτερη
συνάντηση και νομίζω πως το κλίμα είναι θετικό και θα μπορέσουμε να τα κάνουμε
πράγματα.
ΕΡ. Μια καθιερωμένη διοργάνωση στα Γιαννιτσά, η οποία γίνεται εδώ και δεκάδες
χρόνια η εμποροπανήγυρη θα αλλάξει ίσως χώρο ή δομή;
ΑΠ. Καταρχάς η εμποροπανήγυρη αποτελεί έναν διαχρονικό θεσμό για τον Δήμο Πέλλας.
Να το πούμε αυτό με πολύ βαθιές ρίζες στην τοπική κοινωνία. Μετρά 160 χρόνια… Τι θα
γίνει με την εμποροπανήγυρη τελικά φέτος ή τι θα γίνεται εφεξής, να σας το πω. Σίγουρα
θα γίνει και με κάθε ασφάλεια. Για την ώρα δεν συζητάμε να αλλάξουμε τοποθεσία, γιατί
είναι πολύ σημαντικό να δουλέψει και η αγορά. Οπότε δεν μπορούμε να βγούμε εκτός
πόλης. Το σημείο εκείνο ενδείκνυται. Σε αυτό διαφωνούν όσοι μένουν εκεί... Το σημείο
εκεί το καταλαβαίνουμε, ναι, το ξέρουμε κι εμείς, είναι δύσκολο, αλλά εδώ όμως θα πρέπει
να πούμε ότι έχει να κάνει με την παιδεία μας, με τον τρόπο που μεγαλώσαμε. Δεν μπορεί
δηλαδή να κατασκηνώσουμε εκεί για κάποιες μέρες και η συμπεριφορά μας να είναι
άσχημη προς τους ενοίκους εκεί της περιοχής.
Το όραμα

Καταλήγοντας η Αντιδήμαρχος, τόνισε ότι: «Το όραμα μας στον Δήμο Πέλλας είναι να
συνδέσουμε το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον. Να αναδείξουμε την ιστορική μας
κληρονομιά και αυτό αποτελεί την κορωνίδα του πολιτισμού στον Δήμο μας. Το λέω με
βαθιά συγκίνηση. Να αξιοποιήσουμε τα δύο μεγάλα φυσικά πλεονεκτήματα της περιοχής
μας, το ανέφερα και πριν, τον Λουδία και το Πάικο, τον ποταμό Λουδία ως πόλο
αθλητισμού, αναψυχής και οικοτουρισμού και το Πάικο ως προορισμό φυσιολατρικού και
ορεινού τουρισμού. Δηλαδή υπάρχει δυνατότητα να δημιουργήσουμε δράσεις που θα
προσελκύσουν επισκέπτες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Θέλουμε ο Δήμος Πέλλας να
αποτελεί έναν τόπο που θα επισκέπτεται κάποιος όχι μόνο για την ιστορία του, αλλά και
για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, τις τοπικές παραδόσεις, τη φιλοξενία και την αυθεντική
εμπειρία που μπορεί να προσφέρει.
Προσωπικό μου όραμα είναι ένας Δήμος Πέλλας που θα τιμά την ιστορία του, θα εμπνέει
τον πολιτισμό του και θα ανοίγεται δυναμικά προς όλους»!

Σχόλια