Φορο-τεστ σε αυτοκίνητα

Φορο-τεστ σε αυτοκίνητα
15 Μαΐου, 2009

Φορο-τεστ σε αυτοκίνητα

Μετά το αλκοτέστ, οι οδηγοί ακριβών ΙΧ (αξίας άνω των 40.000 ευρώ) θα υπόκεινται και σε φορο-τεστ, που θα διενεργείται από κλιμάκια του πρώην ΣΔΟΕ, σε συνεργασία με την Τροχαία, σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.
Είκοσι μεικτά συνεργεία τα οποία θα αποτελούνται από αστυνομικούς, ελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ) και τελωνειακούς σε καθημερινή βάση θα σταματούν ακριβά ΙΧ ανεξαρτήτως μάρκας ή χώρα προέλευσης και θα πραγματοποιούν διεξοδικούς ελέγχους που θα αφορούν τόσο τα στοιχεία του οχήματος όσο και τα φορολογικά δεδομένα του ιδιοκτήτη-οδηγού του οχήματος.
Σύμφωνα με το Βήμα, τα συνεργεία -που θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση επτά ημέρες την εβδομάδα- θα διασκορπιστούν στα ακριβά προάστια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, έξω από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, στα διόδια, στα λιμάνια και κατά μήκος των εθνικών οδών. Παράλληλα θα βρίσκονται σε κομβικά σημεία εισόδου και εξόδου από τη χώρα ώστε να ελέγχονται όλα τα πολυτελή οχήματα που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ελλάδα.
Στην Αττική ο αριθμός των συνεργείων που θα πραγματοποιεί καθημερινά ελέγχους θα είναι 12, στη Θεσσαλονίκη έξι και στην υπόλοιπη Ελλάδα δύο. Πάντως, αν διαπιστωθεί ότι σε κάποια περιοχή, π.χ. στην Κρήτη υπάρχει μεγάλος αριθμός πολυτελών αυτοκινήτων, είναι πιθανόν ο αριθμός των συνεργείων να αυξηθεί.

Ο έλεγχος
Οι αστυνομικοί θα ελέγχουν είναι αν ο αριθμός πλαισίου του οχήματος αντιστοιχεί σε αυτόν που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και αν το δίπλωμα κυκλοφορίας είναι νόμιμο. Θα γίνεται έλεγχος για κάρτα καυσαερίων και αν έχει περάσει ΚΤΕΟ, ενώ θα ελέγχονται τα οχήματα με ξένες πινακίδες, καθώς και αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι ελεγκτές της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ) και των τελωνειακών υπηρεσιών με τη χρήση τη φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με την κεντρική υπηρεσία και το σύστημα Εlenxis, θα εισάγουν τον αριθμό φορολογικού μητρώου του ιδιοκτήτη του οχήματος και θα πραγματοποιούν επί τόπου μια σειρά από διασταυρώσεις.
Αν κάποια από αυτές τις διασταυρώσεις «χτυπήσει κόκκινο», θα στέλνεται αμέσως σήμα στην Εφορία όπου ανήκει ο ιδιοκτήτης του οχήματος για την πραγματοποίηση διεξοδικού φορολογικού ελέγχου. Οι εφοριακοί θα διαπιστώνουν αμέσως αν έχει αναγραφεί στη φορολογική δήλωση η αγορά και το ποσό αυτής.
Αν το ποσό είναι πολύ χαμηλό (σύνηθες φαινόμενο στην περίπτωση μεταχειρισμένων οχημάτων), θα γίνεται περαιτέρω έλεγχος με τα στοιχεία του πωλητή και διασταύρωση αυτών. Παράλληλα, θα γίνεται έλεγχος για το αν τα εισοδήματα του φορολογουμένου συμβαδίζουν με το κόστος του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και αν προκύπτει θέμα τεκμηρίου αγοράς («πόθεν έσχες»). Συγκρίνοντας τον αριθμό της πινακίδας με τον αριθμό πλαισίου θα γίνεται έλεγχος για το αν έχει υπάρξει παραποίηση του κινητήρα, ενώ σε πρώτη ελεγκτική ζήτηση θα βρεθούν τα οχήματα με ξένες πινακίδες.

Τέλος, αν το όχημα είναι γραμμένο σε επιχείρηση ή αγορασμένο μέσω εταιρείας leasing, θα γίνεται περαιτέρω έλεγχος για το αν η επιχείρηση αυτή είναι ενεργή ή λειτουργεί ως βιτρίνα.

Σχόλια