Οι ωραιότερες ταινίες με αύρα Ελλαδας
Οι ωραιότερες ταινίες με αύρα Ελλαδας
Μυρίζουν θαλασσινό αεράκι, λάμπουν με τη μοναδική σφραγίδα ενός αξεπέραστου ήλιου, περιλαμβάνουν εικόνες μοναδικής ομορφιάς και σε ταξιδεύουν σε απίστευτης ομορφιάς φυσικά τοπία, βυθούς και βράχους. Η Ελλάδα έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει τα γυρίσματα διάσημων ή λιγότερο διάσημων ξένων κινηματογραφικών παραγωγών. Επιλέξαμε κάποιες από τις πιο χαρακτηριστικές, που όχι απλώς έχουν γυριστεί στη χώρα μας (όπως η Λάρα Κροφτ που δεν σε γοητεύει τόσο με τα κάλλη της Ελλάδας, όσο με αυτά της πρωταγωνίστριας, Αντζελίνα Τζολί), αλλά αποπνέουν Ελλάδα, κυρίως δε ελληνικό καλοκαίρι. Σε ταξιδεύουν σε μοναδικά ελληνικά τοπία, σε ανατολές και ηλιοβασιλέματα και σε κάνουν σε όποιο μέρος του κόσμου κι αν βρίσκεσαι να θέλεις να πιάσεις το πρώτο αεροπλάνο -πλοίο, αυτοκίνητο, μηχανάκι ή ψαρόβαρκα- και να βρεθείς στα μέρη τους, στην Υδρα ή στη Σκιάθο, στα Μετέωρα ή στην Αμοργό, στην Κρήτη, στη Σαντορίνη, στους Δελφούς, στην Κεφαλονιά ή στη Μεσσηνία. Πάρτε ανάσα και βουτήξτε μαζί μας σε ένα κινηματογραφικό ταξίδι με άρωμα ελιάς και βασιλικού, γεύση αλμύρας και αίσθηση καυτού ήλιου πάνω σε ηλιοκαμένο δέρμα... Summer lovers, 1982 Ολη η ομορφιά της Σαντορίνης ως φόντο ενός ερωτικού τρίου μεταξύ τριών ωραίων νεών ανθρώπων στο καυτό από κάθε άποψη Summer lovers με τους Πίτερ Γκάλαχερ, Ντάριλ Χάνα και Βαλερί Κιενσάν. Ενα ζευγάρι συντηρητικών Αμερικανών έρχεται για διακοπές στη Σαντορίνη, όπου η γνωριμία με μια μποέμ Γαλλίδα αρχαιολόγο θα τους οδηγήσει σε μια ερωτική σχέση που δεν φαντάζονταν και που όμως τους κάνει να περνούν τις πιο χαρούμενες διακοπές της ζωής τους -ΟΚ, δεν το λέω εγώ, οι ίδιοι. Δεν υπάρχει περίπτωση να δει κάποιος την ταινία και να μην επιθυμήσει να βρεθεί στα δρομάκια της Σαντορίνης, να καεί από τον ήλιο της και να βουτήξει στα νερά της. Η ταινία έκανε επιτυχία δύο γνωστά τραγούδια της εποχής, το I'm so excited, και το Hard to say I'm sorry (Chicago). Πριν τα μεσάνυχτα, 2013 Ο Ιθαν Χοκ και η Ζυλί Ντελπί συνέχισαν το ταξίδι στη σχέση τους αυτή τη φορά μέσα από τους δρόμους και τις ομορφιές της Μεσσηνίας, κάτω από το φεγγάρι της, ανάμεσα στα αμπέλια της, δίπλα στα κρυστάλινα νερά της. Το υπέροχο τοπίο της Πύλου και της Καρδαμύλης παίζει το δικό του ρόλο στην ταινία -που αφηγείται την εξέλιξη μιας ερωτικής σχέσης σε βάθος χρόνου- κλείνοντας το μάτι στον θεατή να ζήσει την ατμόσφαιρά τους από κοντά. Για τα μάτια σου μόνο, 1981 Οταν τον Οκτώβριο του 1980 ξεκίνησαν στα Μετέωρα τα γυρίσματα της ταινίας του Τζέιμς Μποντ, «Για τα μάτια σου μόνο», οι μοναχοί αντέδρασαν έντονα -δεν συμφωνούσαν με τη βία στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ- προσπαθώντας μάλιστα να σαμποτάρουν τα γυρίσματα! Οι προσπάθειές τους απέτυχαν και το αποτέλεσμα ήταν μια cult ταινία με μια διάσημη όσο και αγωνιώδη σκηνή ανάβασης στα Μετέωρα (η κορυφαία αναρρίχηση στην ιστορία των Τζέιμπς Μποντ) που κόβει την ανάσα! Σε γενικές γραμμές το «Για τα μάτια σου μόνο» με τον Ρότζερ Μουρ και την Κάρολ Μπουκέ, διαφήμισε σε μεγάλο βαθμό, όχι μόνο τα Μετέωρα, αλλά και τα ελληνικά νησιά και τοπία συνολικότερα. Ζορμπάς, 1964 Ο Ζορμπάς, που σε ταξιδεύει στη μοναδική γοητεία της Κρήτης, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στη λίστα από όποια πλευρά κι αν το δεις. Δεν είναι απλώς μια ξένη ταινία που σε ταξιδεύει στην Ελλάδα, αλλά μια ταινία βασισμένη σε έργο Ελληνα (του σπουδαίου Νίκου Καζαντζάκη) που αποπνέει Ελλάδα σε κάθε της σκηνή. Είναι η ταινία που έκανε διάσημο ανά τον κόσμο το συρτάκι (κλασική η σκηνή που γυρίστηκε στην παραλία του χωριού Σταυρός) και τον Ελληνα όπως τον περιέγραψε η πένα του Καζαντζάκη και τον ερμήνευσε ο Αντονι Κουίν (σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη, με συμπρωταγωνιστές τους Αλαν Μπέιτς, Ειρήνη Παππά). Είναι η ταινία που κατέκτησε τον κόσμο, κερδίζοντας διεθνείς διακρίσεις και υποψηφιότητες για Οσκαρ, με όχημα την περίπλοκη όσο και γοητευτική ελληνική ψυχή. Ποτέ την Κυριακή, 1960 Αλλη μια ταινία κλασική, πλημμυρισμένη από Ελλάδα, αλλά και από τη μοναδική λάμψη της Ελληνίδας Θεάς, Μελίνα Μερκούρη, που επίσης ξεφεύγει από τα στενά όρια των ταινιών που σε κάνουν να θέλεις να ταξιδέψεις στην Ελλάδα. Το «Ποτέ την Κυριακή» δεν είναι ένα απλό ταξίδι στην ελληνική ομορφιά, αλλά ένας ύμνος στην ελληνική αρχαιότητα, στη μουσική, στην τέχνη, στη γυναικεία φύση και στη γοητεία της όμορφης και παράξενης πατρίδας μας. Να θυμίσουμε ότι το «Ποτέ την Κυριακή» πήρε πρώτο βραβείο ερμηνείας για τη Μελίνα στο Φεστιβάλ των Καννών, ενώ ήταν υποψήφιο για πέντε Οσκαρ -σεναρίου, σκηνοθεσίας για τον Ζιλ Ντασέν, πρώτου γυναικείου ρόλου για τη Μελίνα, ενδυμάτων για την Ντένη Βαχλιώτη Ολντριτζ και μουσικής, το οποίο κατέκτησε τελικά για τα κλασικά «Παιδιά του Πειραιά» του Μάνου Χατζιδάκι. Το παιδί και το δελφίνι, 1957 Και μόνο η θέα της νεαρής Σοφία Λόρεν, μουσκεμένης από τα νερά της Υδρας και μαυρισμένης από τον ελληνικό ήλιο να βουτά στη θάλασσα από μια ψαρόβαρκα με φόντο ένα κλασικά ελληνικό τοπίο, σε κάνει να θες επειγόντως να πάρεις μια γενναία γεύση, μυρωδιά και εικόνα ελληνικού καλοκαιριού. Η ταινία αφορά την ιστορία μιας ατίθασης νησιώτισσας από την Υδρα, η οποία βρίσκει στο βυθό ένα αρχαίο άγαλμα, το οποίο εποφθαλμιά ένας αρχαιοκάπηλος. Στην ταινία, που σκηνοθέτησε ο Νεγκουλέσκο και πρωταγωνιστεί ο Αλαν Λαντ (και ο Αλέξης Μινωτής) ακούγεται και το τραγούδι «Τι είν' αυτό που το λένε αγάπη;» ερμηνευμένο από τον Τόνι Μαρούδα και τη Σοφία Λόρεν. Απέραντο γαλάζιο, 1988 Μια ταινία που σε καλεί να βουτήξεις στα νερά του Αιγαίου, να κολυμπήσεις ανάμεσα στα δελφίνια του, να εξερευνήσεις το βυθό του, να ανακαλύψεις τις γραφικές παραλίες του και να ατενίσεις από ψηλά τον ορίζοντα. Πολλοί δεν κατάλαβαν τι ακριβώς θέλησε να πει ο Λικ Μπεσόν με την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του, ωστόσο αυτή αποτελεί κατά κοινή ομολογία έναν ύμνο στο γαλάζιο του Αιγαίου που έκανε την Αμοργό γνωστή ακόμα και σε όσους δεν γνώριζαν τι εστί... Κυκλάδες. Mamma Mia, 2008 Η κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού μιούζικαλ Mamma Mia οδήγησε στην εκτόξευση του τουρισμού σε Σκιάθο και Σκόπελο μετά την προβολή της το 2008. Λογικό κι επόμενο, αφού η ταινία είναι ουσιαστικά ένα πάρτι των Σποράδων, που έκανε κάθε θεατή να ποθεί να βρεθεί στις μοναδικές παραλίες των δύο νησιών και να απολαύσει το μοναδικό συνδυασμό πράσινου και μπλε που έχει συνθέσει η φυσική παλέτα της περιοχής. Η ταινία στάθηκε η αφορμή να επισκεφτούν την Ελλάδα αστέρες όπως η Μέριλ Στριπ, ο Πιρς Μπρόσναν και ο Κόλιν Φερθ και πρόσφερε τεράστια διαφήμιση στην Ελλάδα, καθώς ήταν μια από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες της χρονιάς. Εννοείται πως το απαράμιλλο ελληνικό σκηνικό δικαιούται το δικό του μερίδιο στην επιτυχία. Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι (2001) Ενα κλασικό love story, που εκτυλίσσεται στα χρόνια του πολέμου (1942) στάθηκε η αφορμή να ταξιδέψουν οι φαν του κινηματογράφου στην Κεφαλονιά, η οποία γνώρισε μεγάλη διαφήμιση όταν βγήκε η ταινία. Ο Νίκολας Κέιτζ, ως λοχαγός Αντόνιο Κορέλι, ερωτεύεται την Κεφαλονίτισσα Πενέλοπε Κρουζ με φόντο τα νερά του Ιονίου. Κι όποιος μπορεί ας τους αντισταθεί -ο τουρισμός στην Κεφαλονιά γνώρισε εντυπωσιακή αύξηση. Ερωτας αλά ελληνικά, 2009 Σίγουρα δεν σημείωσε την επιτυχία του «Γάμος αλά ελληνικά» (καμία σχέση), όμως η δεύτερη κωμωδία της Νία Βαρντάλος μετά το «My big fat greek wedding» και τίτλο «Ερωτας αλά ελληνικά» προβάλλει αρκούντως την ομορφιά ελληνικών αρχαιολογικών χώρων -και του Αλέξη Γεωργούλη. Η ταινία περιγράφει το ειδύλλιο μιας σεμνής και συντηρητικής ξεναγού -κατά τις διακοπές της στην Ελλάδα- με έναν μελαχρινό, γοητευτικό Ελληνα με φόντο τους Δελφούς, την αρχαία Ολυμπία, την Ακρόπολη, διαφημίζοντας την ομορφιά των αρχαίων ελληνικών μνημείων και τη γοητεία των μελαχρινών Ελλήνων.