Πήτερ Οικονομίδης: «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Apple της Μεσογείου»
Πήτερ Οικονομίδης: «Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Apple της Μεσογείου»
«Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η Apple της Μεσογείου». Με την φράση αυτή ο διεθνούς φήμης brand strategist, κ. Πήτερ Οικονομίδης, θέλησε να δείξει τις πραγματικές προοπτικές της χώρας μας, αν εργαστούμε όλοι μαζί για την ανάδειξή της σε ομιλία του στο πλαίσιο του του 1ου Thessaloniki Summit.
«Η Ελλάδα δεν είναι all time classic, εμείς δεν είμαστε all time classic, δεν είμαστε μουσειακά είδη. Η επένδυση γίνεται στο μέλλον και αυτό πρέπει να εμπνεύσουμε» σημείωσε, εξηγώντας πως η χώρα μας έχει υπέροχες αξίες, τις οποίες πρέπει να εκφράσει. «Δεν θα γίνουμε ποτέ καλοί Γερμανοί, αλλά πρέπει να γίνουμε εξαιρετικοί Έλληνες» ανέφερε ο κ. Οικονομίδης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως η ζωή είναι το ελληνικό know how που πρέπει να αξιοποιήσουμε.
Τα σημερινά παιδιά, οι πολίτες του αύριο, πρέπει να διδαχθούν ότι η επιχειρηματικότητα και το κέρδος είναι συστατικά της προόδου και όχι έννοιες ποινικοποιημένες, σημείωσε από την πλευρά της η γενική διευθύντρια της Elvial, κ. Ασημίνα Τζήκα. Η ίδια τόνισε την ανάγκη στήριξης των εξωστρεφών και συναλλαγματοφόρων επιχειρήσεων, αξιοποίησης της πρώτης ύλης του τουρισμού, αλλά και δημιουργίας υποδομών από την Πολιτεία.
Αναφερόμενη δε στην Elvial, σημείωσε πως το 1990 η εταιρεία ξεκίνησε με τέσσερα άτομα και κεφάλαιο 1 εκατ.δρχ., το 2002 επανεκκίνησε από το μηδέν, για να δημιουργήσει τη νέα Elvial, για την οποία το 2009 οι εξαγωγές της ήταν μόλις 25% και το 2016 ανήλθαν στο 70% του κύκλου εργασιών της.
Ένα νέο μοντέλο με δύο βασικούς πυλώνες, την ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου και την προσέλκυση επενδύσεων χρειάζεται η χώρα, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του εμπορικού τμήματος της βρετανικής πρεσβείας στην Ελλάδα, κ. Σωτήρη Λεοντάρη. Η νέα αυτή στρατηγική θα πρέπει να ενεργοποιήσει τον ιδιωτικό τομέα, την κεντρική κυβέρνηση, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση. «Χρειαζόμαστε ουσιαστικά ένα νέο business plan πενταετούς διάρκειας, τόσο για τις άμεσες ξένες επενδύσεις όσο και για το εμπόριο» ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα πως οι ελληνικές πρεσβείες μπορούν να γίνουν κέντρα επιχειρηματικότητας και να «πουλάνε» Ελλάδα στο εξωτερικό.
Ανοδική πορεία είχαν οι ελληνικές εξαγωγές προς τον Καναδά την περίοδο 2013-2015, με την αύξηση μάλιστα να φτάνει το 23% μεταξύ 2015 και 2014, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο εμπορικός σύμβουλος της πρεσβείας του Καναδά στην Ελλάδα, κ. David Mallette. Η Ελλάδα έχει εμπορικό πλεόνασμα 115 εκατ.ευρώ, ενώ τα τρία κορυφαία εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα προς τον Καναδά είναι οι ελιές, τα πετρελαιοειδή και το κρασί. Αναφερόμενος στην οικονομική και εμπορική συμφωνία του Καναδά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (CETA), σημείωσε πως, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα, μπορεί να οδηγήσει σε ώθηση κατά 20% του διμερούς εμπορίου Καναδά-ΕΕ και σε ετήσια αύξηση 11,6 δισ.ευρώ στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για το τεχνολογικό χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων και των ξένων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διεθνή αγορά έκανε λόγο η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, αρμόδια για τη βιομηχανία, κα Θεοδώρα Τζάκρη. Σημείωσε μάλιστα πως το 2013 οι ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις επένδυσαν 175,84 εκατ.ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη, τη στιγμή που την ίδια χρονιά οι βιομηχανικές επιχειρήσεις χωρών όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία επένδυσαν πολλαπλάσια κεφάλαια. Σύμφωνα με την ίδια, η αντιστροφή της τάσης συρρρίκνωσης της ελληνικής βιομηχανίας, απόρροια των δυσμενών οικονομικών συγκυριών των τελευταίων ετών, πρέπει να αποτελέσει και αποτελεί βασικό κομμάτι της βιομηχανικής πολιτικής. Τέλος απευθυνόμενη στο επιχειρηματικό κοινό του 1ου Thessaloniki Summit, σημείωσε πως προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης του ενεργειακού κόστους, το οποίο αποτελεί σημαντικό κομμάτι του συνολικού κόστους της βιομηχανίας, η κυβέρνηση έχει υλοποιήσει σημαντικές δράσεις τον τελευταίο χρόνο.
Σε δέκα χρόνια η πΓΔΜ από επιχειρηματική καταστροφή εξελίχθηκε σε επιχειρηματικό παράδεισο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Ξένων Επενδύσεων της γειτονικής χώρας, κ. Τζέρι Ναούμοφ. Τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, το εξιδεικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, οι θεσμικές εγγυήσεις που προσφέρει η χώρα για την προστασία των επενδύσεων, τα ελκυστικά χρηματοοικονομικά κίνητρα, οι χωρίς φορολογία ζώνες για δέκα χρόνια και ο φόρος του 10% επί των εταιρικών κερδών, είναι μερικά μόνο, σύμφωνα με τον κ. Ναούμοφ, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας του στην προσέλκυση επενδύσεων. Σύμφωνα με την κατάταξη «Doing Business» της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2016, την οποία επικαλέστηκε, η πΓΔΜ είναι το δεύτερο καλύτερο μέρος στον κόσμο για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση και το πρώτο στην Ευρώπη. Τέλος, όπως ανέφερε, η Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στην πΓΔΜ, με 20.000 εργαζόμενους – το 6% του τοπικού εργατικού δυναμικού – να εργάζονται σε 1.280 ελληνικές επιχειρήσεις.
«Χώρα χωρίς βιομηχανία είναι τενεκές ξεγάνωτος». Με την αφοπλιστική αυτή παραδοχή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alumil, κ. Γιώργος Μυλωνάς, θέλησε να καταδείξει τη σημασία της βιομηχανίας για την Ελλάδα. Αν και τόνισε πως χάσαμε όλες τις φάσεις ανάπτυξης της βιομηχανίας και οι βιομηχανικές πολιτικές ήταν συνεχώς αποτυχημένες, εκτίμησε πως η χώρα μας μπορεί να έχει μια πρώτης τάξης βιομηχανία, αρκεί να καταλάβει τι είδους. Ανέφερε δε ως σημαντικά συστατικά για τη βιομηχανική ανάπτυξη το μορφωμένο, τεχνικά καταρτισμένο, αλλά και χαλαρό ανθρώπινο δυναμικό, που χαίρεται τη ζωή του, αλλά και την προϋπόθεση να ξεκινήσουμε να έχουμε τεχνολογικές απαιτήσεις από τα προϊόντα μας.
«Ναι, να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη χώρα, όμως και η Πολιτεία πρέπει να λύνει προβλήματα στις επιχειρήσεις που πληρώνουν φόρους και δίνουν εργασία» σημείωσε ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Παπαστράτος, κ. Χρήστος Χαρπαντίδης. Ανέφερε μάλιστα την περιπέτεια της εταιρίας του που στην προσπάθειά της να φέρει νέα ηλεκτρονικά τσιγάρα με καπνό και να πληρώσει φόρο, χρειάστηκε 12 μήνες. «Εμείς όμως συνεχίζουμε να επενδύουμε και πέρυσι ολοκληρώσαμε επενδυτικό πρόγραμμα 25 εκατ.ευρώ» είπε.
businessnews.gr