Έκθεση δημιουργίας

Έκθεση δημιουργίας
6 Μαΐου, 2008

Έκθεση δημιουργίας

Μια έκθεση, η οποία έχει στόχο να αναδείξει την πολύπλευρη προσφορά του Γιάννη Κολέφα στον τομέα της συντήρησης, της καλλιτεχνικής δημιουργίας, καθώς και της διδασκαλίας της τέχνης του ψηφιδωτού, μέσα από ένα πολύ σημαντικό μέρος της δουλειάς του, θα παρουσιάσει η Δημοτική Επιχείρηση Πολύπλευρης Ανάπτυξης Γιαννιτσών (Δ.Ε.Π.Α.Γ.), στο Πνευματικό Κέντρο. Η ιδιαίτερη καλλιτεχνική προσωπικότητα του Γιάννη Κολέφα διαφαίνεται στα σχέδιά του, στα ιδιαίτερα εκφραστικά πορτρέτα του και στην αγάπη του για τους καθημερινούς ανθρώπους. Τα εγκαίνια της έκθεσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την οικογένεια Κολέφα, θα γίνουν την Παρασκευή 9 Μαϊου 2008, στις 8.30 το βράδυ, στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών και θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31 Μαίου 2008. Βιογραφικό Ο Γιάννης Κολέφας (1927-1986) είναι ο πρώτος σπουδασμένος συντηρητής ψηφιδωτού στη χώρα. Εκείνος που ακολούθησε τα ίχνη των αρχαίων και βυζαντινών, εφαρμόζοντας σύγχρονες πρωτοποριακές μεθόδους συντήρησης και αποκατάστασης των έργων τέχνης. Θεωρείται πρωτοπόρος αλλά και μέγας δάσκαλος. Ηπειρώτης, γεννημένος στο χωριό Σταυροσκιάδι Πωγωνίου, σπούδασε στην ΑΣΚΤ και έκανε μεταπτυχιακά στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στη Ραβένα. Μετά την επιστροφή του επί μία εικοσαετία «όργωσε» την Ελλάδα συντηρώντας τα σημαντικότερα ψηφιδωτά, μεταξύ των οποίων και της Πέλλας. Επίσης συντήρησε τα ψηφιδωτά της Πόρτας-Παναγιάς Τρικάλων, της Νέας Μονής Χίου, του Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης, της Ροτόντας, της Μονής Δαφνίου, της Νικόπολης, της Δήλου, της Ρόδου, των Φιλίππων, της Ολυμπίας και των Ιεροσολύμων. Οργάνωσε και καθοδήγησε πολυάριθμα συνεργεία συντήρησης σε όλη την Ελλάδα και πάλεψε, συχνά κάτω από αντίξοες συνθήκες, για τη διάσωση της παράδοσης. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, αποτύπωσε με τον χρωστήρα του την ομορφιά των τόπων που επισκέφθηκε. Έτσι, το πρωτότυπο έργο του είναι γεμάτο από τοπία της Ελλάδας και χρώματα της ελληνικής φύσης. Η προσωπική γραφή του είναι μπολιασμένη με την απλότητα της λαϊκής τέχνης.

Σχόλια