Ωστόσο, το πιο συχνό μέσο πληρωμής στις αγορές μέσω Διαδικτύου παραμένει η αντικαταβολή, καθώς οι Ελληνες καταναλωτές εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να είναι δύσπιστοι ως προς την ασφάλεια των συναλλαγών στο Internet. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η κ. Κατερίνα Φραϊδάκη, κύρια ερευνήτρια στο εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ προ capital controls με κάρτες πλήρωνε το 44% των καταναλωτών που έκανε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, πλέον το ποσοστό αυτό ανέρχεται σε 58%.
Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και της Mastercard με αφορμή την έναρξη ενημερωτικής εκστρατείας σχετικά με τη χρήση των καρτών για τις αγορές στο Διαδίκτυο.
Την αντικαταβολή επιλέγει συχνότερα ως μέσο πληρωμής το 70% των καταναλωτών, ποσοστό υψηλό μεν, αλλά αρκετά χαμηλότερο σε σύγκριση με το παρελθόν, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά ανέρχονταν σε 85% με 90%. Γιατί επιμένουν οι Ελληνες καταναλωτές στο παραδοσιακό αυτό μέσο; Σύμφωνα με τον κ. Πάρη Κορωναίο, γενικό διευθυντή του GRECA, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές θεωρεί την αντικαταβολή τρόπο διασφάλισης ότι τα προϊόντα που αγοράστηκαν θα παραδοθούν όπως αναμένεται. Στη ζωή μας έχουν μπει πλέον και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, με το 40% των καταναλωτών να τα επιλέγει συχνά για να πραγματοποιεί τις πληρωμές στις αγορές μέσω Διαδικτύου. Οι τάσεις είναι αρκετά διαφορετικές στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όπου το 65% όσων ψωνίζουν ηλεκτρονικά χρησιμοποιεί πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Μάλιστα, τα επόμενα τρία χρόνια η χρήση της αντικαταβολής αναμένεται να υποχωρήσει κατά 32% στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ το 25% των συναλλαγών με κάρτες θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες στην Ε.Ε., το 2016 σημειώθηκε αύξηση 61,8%, σε σύγκριση με το 2015, στη χρήση των ηλεκτρονικών πορτοφολιών.
Δικλίδες ασφαλείας
Πέραν των ήδη πολλών δικλίδων ασφαλείας που έχουν οι κάρτες, αναπτύχθηκαν και νέες τεχνολογίες που κάνουν τη χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών απλούστερη και ασφαλέστερη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ψηφιακή πλατφόρμα Masterpass της Mastercard. Σε αυτήν ο καταναλωτής μπορεί να καταχωρίσει τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια των τραπεζών (στην Ελλάδα το Masterpass χρησιμοποιείται για τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια της Alpha Bank και της Eurobank), καθώς και τις κάρτες επιβράβευσης των καταστημάτων.
Τα στοιχεία τα καταχωρίζει μία φορά και έτσι δεν απαιτείται να προβαίνει στη διαδικασία αυτή κάθε φορά που θέλει να πραγματοποιήσει ηλεκτρονική πληρωμή. Οι συνεργαζόμενοι έμποροι στην Ελλάδα ανέρχονται σήμερα σε 6.300. Μια άλλη τεχνολογία είναι αυτή της πιστοποίησης της αυθεντικότητας και της έγκρισης μιας ηλεκτρονικής πληρωμής μέσω βιομετρικών μεθόδων, αντί της χρήσης πολλών διαφορετικών κωδικών. Με άλλα λόγια, μια πληρωμή εγκρίνεται μέσω μιας φωτογραφίας selfie ή μέσω δακτυλικού αποτυπώματος.
Πηγη:seleo.gr