1.500 εκθέσεις αυτοκινήτων έχουν κλείσει από την αρχή του έτους

1.500 εκθέσεις αυτοκινήτων έχουν κλείσει από την αρχή του έτους
15 Ιουνίου, 2010

1.500 εκθέσεις αυτοκινήτων έχουν κλείσει από την αρχή του έτους

Χειρότερα δεν θα μπορούσαν να είναι τα πράγματα για τους εμπόρους αυτοκινήτων. Η ύφεση και ο φόβος των καταναλωτών να ξοδέψουν χρήματα ή να δανειστούν για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο έστω και μεταχειρισμένο έχει οδηγήσει στο χείλος της καταστροφής χιλιάδες εκθέσεις. Ιδιαίτερα στις μάντρες μεταχειρισμένων τα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα πλέον πωλούνται για ένα «κομμάτι ψωμί». Επιπλέον, τα ιδιωτικά Ι.Χ., κινδυνεύουν να μετατραπούν σε είδος πολυτελείας καθώς εδώ και αρκετούς μήνες η αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει τεράστια κάμψη που αγγίζει το 55%, εξαιτίας της οικονομικής στενότητας που βιώνουν χιλιάδες πολίτες. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η αγορά έπεσε στο μισό τον μήνα Μάιο σε σχέση με τον Μάιο του 2009. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 53,7%, ενώ όπως προβλέπει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων αν δεν ανακοπεί αυτή η πορεία το 2010 θα «κλείσει» με συνολική μείωση της τάξεως του -35% ως προς το 2009. Ακόμα βέβαια και το 2009 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 17,5 % σε σχέση με το 2008. Στην Πέλλα Η αγορά παραμένει «παγωμένη», δηλώνουν γνωστοί αντιπρόσωποι αυτοκινήτων από το νομό Πέλλας και επισημαίνουν ότι η πτώση αγγίζει το 50% με 60%!
«Αν συνεχιστεί αυτή η πορεία η χρονιά θα κλείσει με μείωση 35% σε σχέση με το 2009, το οποίο ήταν η χειρότερη χρονιά της πενταετίας» σημειώνει επώνυμος αντιπρόσωπος. Και δεν είναι μόνο αυτό. Δεν προσμένουμε ανάκαμψη. Για να συμβεί αυτό και να έχουμε κάποια αισιοδοξία, πρέπει να αναστραφεί η αρνητική ψυχολογία του πολίτη. Ο καταναλωτής θεωρεί ότι είναι η χειρότερη περίοδος για να κάνει μία αγορά με όλα αυτά που ακούει και βλέπει ως ρίσκο ακόμη και την αγορά ενός αυτοκινήτου. Από την άλλη, δεν γίνεται κάτι από την κυβέρνηση, όπως κίνητρα απόσυρσης. Τα πάντα είναι παγωμένα, έχουν μείνει στάσιμα». Απολύσεις και κανόνια Εντωμεταξύ, καταιγίδα απολύσεων φέρνει η κρίση, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου των αυτοκινήτων προχωρούν σε μείωση προσωπικού. «Είμαστε σε απόγνωση» σημειώνουν οι αντιπρόσωποι. «Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε». Έμπορος από τους δυναμικότερους στον χώρο λέει: «Εγώ απασχολώ 9 άτομα. Είμαι αναγκασμένος να προχωρήσω σε μειώσεις ωραρίου, τουλάχιστον προς το παρόν και βλέπουμε…» ενώ άλλος, ο οποίος πουλάει μεταχειρισμένα κάνει λόγο για οικτρή κατάσταση. «Δεν θα βγούμε από το τούνελ σύντομα και είμαστε έτοιμοι να βαρέσουμε κανόνι. Έχω 4 υπαλλήλους και τους τελευταίους μήνες δουλεύω, δεν βγάζω και τους πληρώνω από τα έτοιμα. Τελειώνουν όμως…θα κάνω σίγουρα μείωση προσωπικού, δεν γίνεται αλλιώς όσο και να το θέλω». Ήδη δεκάδες είναι οι εργαζόμενοι που οδηγήθηκαν στα ταμεία του ΟΑΕΔ τους τελευταίους μήνες και η κρίση όπως όλα δείχνουν θα ενταθεί τους επόμενους.

Την ίδια ώρα πάντως και ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αντιδρούν στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αρκετές επιχειρήσεις ζητούν από τους εργαζομένους τους να κάνουν συμβιβασμούς για να μη χάσουν τη δουλειά τους. Μεγαλύτερο θα είναι το πρόβλημα το καλοκαίρι και μέχρι το τέλος του έτους. Άλλο μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται είναι αυτό της αμισθί εργασίας. Κάποιοι έχουν κάνει σύστημα τις προσλήψεις νεαρών για μικρό χρονικό διάστημα, που τους υπόσχονται πληρωμή μετά από έναν-δύο μήνες και τελικά τους απολύουν ή φεύγουν όταν διαπιστώνουν ότι δεν πρόκειται να πάρουν τα δεδουλευμένα τους. Ζημία από την αύξηση βενζίνης και ΦΠΑ Η αλματώδης αύξηση της βενζίνης είχε επίσης αντίκτυπο στον περιορισμό των μετακινήσεων, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που προβληματίζονται για το εάν θα πρέπει να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο, λόγω της αύξησης των ασφαλίστρων (κατά 60%-70%) της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας και της αύξησης της επισφάλειας στον χώρο των ασφαλειών.

Η δε αύξηση του ΦΠΑ στο 23% αναμένεται να συμπαρασύρει υψηλότερα από την αγορά μέχρι τη συντήρηση του αυτοκινήτου.

Με δεδομένο ότι οι τράπεζες έχουν κλείσει τις «στρόφιγγες» των δανείων, η χρηματοδότηση αυτοκινήτων καθίσταται μάλλον δύσκολη υπόθεση, εκτός εάν ο πελάτης μπορεί να δώσει περίπου το 40% με 50% της εμπορικής αξίας σε ρευστό.

Η συνέχεια στον ''Λόγο της Πέλλας'' αυτή την Τετάρτη Χριστίνα Παπαδοπούλου

Σχόλια