Αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα τον αγώνα τους εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί της Πέλλας

Αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα τον αγώνα τους εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί της Πέλλας
21 Ιουνίου, 2011

Αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα τον αγώνα τους εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί της Πέλλας

απέναντι στο ζήτημα της δεύτερης ξένης γλώσσας που έχει ανακύψει Με ψήφισμά της η Β' ΕΛΜΕ νομού Πέλλας ζητά την επαναφορά του δικαιώματος επιλογής της 2ης ξένης γλώσσας που οι μαθητές επιθυμούν να διδαχτούν, αντί της επιβολής στο σύνολο των μαθητών της βούλησης της πλειοψηφίας. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας με σχετική εγκύκλιο του, παύει να υπάρχει το δικαίωμα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας (γαλλική ή γερμανική) στο Δημοτικό, καθώς θα διδάσκεται μόνο μία από αυτές, με κριτήριο την πλειονότητα όσων τη δήλωσαν. Ταυτόχρονα, και στο Γυμνάσιο η επιλογή μεταξύ τεσσάρων ξένων γλωσσών (γαλλικής, γερμανικής, ιταλικής, ισπανικής) θα γίνεται βάσει της οργανικής θέσης εκπαιδευτικού που θα υπάρχει στο σχολείο. Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και άπειρα ψηφίσματα διαμαρτυρίας από συλλόγους διδασκόντων και γονέων, διότι όπως αναφέρουν στην πλειοψηφία τους, καταπατά το δικαίωμα επιλογής των μαθητών αφού τα κριτήρια που θεσπίζονται για την ξένη γλώσσα δεν σχετίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών ή τον προγραμματισμό των γονιών τους. Η Β' ΕΛΜΕ Πέλλας με πλήθος καθηγητών και τη στήριξη όλων των διδασκόντων από την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποίησε την Παρασκευή, 17 Ιουνίου συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία για το ζήτημα. Ο πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Πέλλας, Αλέξανδρος Σταμενίτης μας είπε ότι: «Είμαστε συγκεντρωμένοι εδώ για το θέμα που δημιουργήθηκε με τη δεύτερη ξένη γλώσσα στα δημοτικά και στα γυμνάσια, όλοι οι συνάδελφοι καθηγητές και η ΕΛΜΕ είναι παρούσα και συμπαρίσταται στο όλο θέμα. Αυτό ξεκίνησε από μία εγκύκλιο - απόφαση που μας ήρθε από το υπουργείο Παιδείας το Μάιο και σύμφωνα με την οποία καταργείται η 2η ξένη γλώσσα από επιλογή που ήταν μέχρι τώρα. Όλη αυτή η ιστορία δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Πώς είναι δυνατόν μία ξένη γλώσσα να επιλεγεί έτσι εν θερμώ; Και ποιοι είναι αυτοί που θα αποφασίσουν τώρα για τα επόμενα χρόνια; Ακόμη κι αν οι μαθητές αποφασίσουν φέτος πια 2η ξένη γλώσσα θα διδαχθούν σε ένα σχολείο, την τελική απόφαση θα την πάρει ο περιφερειάρχης εκπαίδευσης με βάση την αρχή της αναλογικότητας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα επιλεγεί κάποιο σχολείο να κάνει μία ξένη γλώσσα, επομένως δε θα έχει επιλέξει δεύτερη. Καταλήγουμε λοιπόν σε ένα φαύλο κύκλο. Στο γυμνάσιο δίνεται απαλλαγή για όσα παιδιά δεν επιθυμούν να κάνουν 2η ξένη γλώσσα ή σε κάποιο άλλο θα διδάσκεται αυτή που επιθυμούν. Τι θα γίνει; Υπερσυγκέντρωση μαθητών σε κάποια σχολεία και μείωση σε κάποια άλλα. Στην περιοχή μας διδάσκονται τα γερμανικά και τα γαλλικά. Θεωρητικά υπάρχουν και τα ιταλικά και ισπανικά. Εδώ δε διδάσκονται». Χριστίνα Παπαδοπούλου

Σχόλια