Δημόσιες Υποδομές- Αξιολόγηση του Γ΄ και Δ΄ ΚΠΣ
Δημόσιες Υποδομές- Αξιολόγηση του Γ΄ και Δ΄ ΚΠΣ
Περιοδεία στο Νομό Ημαθίας πραγματοποίησε, την περασμένη εβδομάδα, ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, με θέμα: «Δημόσιες Υποδομές - Ανάπτυξη Νομού Ημαθίας. Αξιολόγηση του Γ΄ και Δ΄ ΚΠΣ - Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ».
Ο κύριος Μαγκριώτης, συνοδευόμενος από τον Βουλευτή Ημαθίας, Τάσο Σιδηρόπουλο, παρουσία του Νομάρχη Πέλλας, Μιχάλη Καραμάνη και τη Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Θεοδώρα Τζάκρη επισκέφτηκαν το εργοτάξιο της καθέτου στην Εγνατία Οδό στον Κοπανό Ναούσας που συνδέει το Νομό Πέλλας με την Εγνατία. Το συγκεκριμένο τμήμα, αν και δεν είναι το μόνο, παρουσιάζει μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του, δεδομένου ότι το τμήμα ΚΟΠΑΝΟΣ – ΣΚΥΔΡΑ μήκους 14 χλμ, το οποίο βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της μελέτης, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008 για να μπορέσει το έργο να αποκτήσει μελετητική ωριμότητα. Εντωμεταξύ, δυσχέρειες παρουσιάζουν τα τμήματα της καθέτου που διέρχονται το Ν. Ημαθίας, όπως το τμήμα Κουλούρα-Πατρίδα μήκους 10 χλμ που αφορά την σύνδεση με την Εγνατία Οδό, για το οποίο απαιτείται τουλάχιστον 1,5 χρόνος ακόμη για να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες, ούτως ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και το τμήμα Νάουσα-Κοπανός μήκους 5,5 χλμ. Το κομμάτι Πατρίδας-Νάουσας μήκους 7,5 χλμ ενώ άρχισε να κατασκευάζεται, παρουσιάζει εμπλοκή λόγω των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, διαδικασία η οποία βρίσκεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η κ. Τζάκρη τόνισε ότι «Πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας και για τους δύο Νομούς, πολύ περισσότερο για τον Νομό Πέλλας, ο οποίος ευρισκόμενος εκτός των μεγάλων οδικών αξόνων, εφόσον δεν διαθέτει πρόσβαση στην ΕΓΝΑΤΙΑ, πρόσωπο στην ΠΑΘΕ και πύλη εξόδου προς τον βορρά, υφίσταται συγκοινωνιακή απομόνωση. Η ολοκλήρωσή του κρίνεται επιβεβλημένη για ν’ αποκτήσει ο Νομός Πέλλας συγκοινωνιακή εξωστρέφεια, με ότι αυτό συνεπάγεται για την πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή παραγωγή και των δύο Νομών και την αναπτυξιακή τους προοπτική εν γένει. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση και δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης καταρχήν, για την επίσπευση των διαδικασιών καθώς και για την κάλυψη μεγάλου μέρους του έργου από εθνικούς πόρους, ήτοι από τον κρατικό προϋπολογισμό, δεδομένου ότι στην Δ’ Προγραμματική Περίοδο (το λεγόμενο ΕΣΠΑ) έχουν εξασφαλισθεί πόροι για την οδοποιία της τάξεως των 90.000.000 ευρώ για όλη την Κεντρική Μακεδονία, ενώ μόνο για την ολοκλήρωση της καθέτου στην Εγνατία απαιτούνται 200.000.000 ευρώ και ο Νομός Πέλλας έχει και άλλες σοβαρότατες εκκρεμότητες, που αφορούν την ολοκλήρωση των τμημάτων της Εθνικής οδού Θες/νίκης – Φλώρινας». 5 χρόνια που είναι στην κυβέρνηση η Ν.Δ. δεν έχει κατασκευάσει ακόμα ούτε τα 7,5 χλμ. από τα 50 χλμ. του οδικού άξονα που συνδέει την Εγνατία Οδό με την Έδεσσα. Η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα στους δύο Νομούς συνεχώς υποχωρεί, γιατί δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον κεντρικό άξονα της Εγνατίας Οδού.
Το μεγαλύτερο μέρος του νομού Ημαθίας, αλλά και ολόκληρος ο Νομός Πέλλας παραμένουν σε πρωτοφανή απομόνωση. Ο νομός Ημαθίας έχει τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας από όλους τους νομούς της χώρας και από τα χαμηλότερα κατά κεφαλήν εισοδήματα. Με την πολιτική της κυβέρνησης κάθε επόμενος χρόνος θα είναι και χειρότερος.
Τα εγκαίνια της ΔΕΘ έρχονται και είναι βέβαιο ότι και πάλι θα ακούσουν μεγάλες υποσχέσεις και οι άνθρωποι της Ημαθίας. Πέντε χρόνια όμως μετά να ακούς τα ίδια λόγια είναι πολύ.
Απαιτείται αλλαγή της πολιτικής και των προτεραιοτήτων και αυτό γίνεται μόνο με αλλαγή κυβέρνησης». Σε αυτό το σημείο υποστήριξε ότι το ΠΑΣΟΚ, οργάνωσε και διαχειρίστηκε μόνο το 1/3 του 3ου ΚΠΣ, μέχρι το 2004, όπου ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ. “Η κυβέρνηση περιορίζεται μόνο στην προπαγάνδα, καθώς το 1ο ΚΠΣ, το διαχειρίστηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη, το 2ο το ΠΑΣΟΚ, ενώ το 3ο οργάνωσε το ΠΑΣΟΚ, αλλά κατά τα 2/3 διαχειρίζεται η ΝΔ, αλλά δεν το έχει υλοποιήσει ακόμη”, είπε χαρακτηριστικά. Επισήμανε ότι το ΠΑΣΟΚ, όταν ήταν κυβέρνηση, πέτυχε τους βασικούς του στόχους, που ήταν η κατασκευή δημόσιων υποδομών “Είμασταν 50 χρόνια πίσω σε σχέση με την Ευρώπη”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ τόνισε την ένταξη της χώρας μας στην ΟΝΕ και την ανταγωνιστικότητα που είχε η ελληνική οικονομία. Στη συνέχεια μιλώντας για τον Νέο Οδικό Άξονα, Βέροιας, Νάουσας, Σκύδρας είπε ότι το τμήμα που κατασκευάζεται (Πατρίδας – ΣΣ Νάουσας), δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το 2009, παρά το γεγονός ότι η μελέτη είχε ολοκληρωθεί το 2003. Το χαρακτήρισε “τυφλό κομμάτι”, καθώς τα δύο άλλα κομμάτια δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να κατασκευάζονται αφού σε αυτό της ΣΣ Νάουσας με τη Σκύδρα (Σεβαστιανά), δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, ενώ στο κομμάτι Πατρίδα – Εγνατία ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ποια θα είναι η τελική μελέτη. Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ Ο κ. Μαγκριώτης παρουσίασε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την ανάπτυξη της Περιφέρειας που είναι οι εξής: α) Αλλαγή του Διοικητικού μοντέλου της χώρας με λίγες Περιφέρειες, ισχυρούς Δήμους και πάταξη της γραφειοκρατίας, β) Επανασχεδιασμό του 4ου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, με στόχο την ορθολογική ανάπτυξη της Περιφέρειας γ) Γενναία ενίσχυση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δ) Δημιουργία Νέου Αναπτυξιακού Νόμου, ο οποίος θα είναι στοχευμένος με ειδικά κίνητρα γεωγραφικά και κλαδικά έτσι ώστε να βοηθηθούν οι νέοι επιχειρηματίες. Την Παρασκευή ο βουλευτής θα επισκεφθεί το Νομό Πέλλας. Χριστίνα Παπαδοπούλου