Καθυστέρηση διανομής συγγραμμάτων στους φοιτητές

Καθυστέρηση διανομής συγγραμμάτων στους φοιτητές
9 Ιανουαρίου, 2009

Καθυστέρηση διανομής συγγραμμάτων στους φοιτητές

Στην απαράδεκτη καθυστέρηση διανομής των συγγραμμάτων στους φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας λίγο πριν ξεκινήσει η εξεταστική περίοδος του Ιανουαρίου για το διδακτικό εξάμηνο που πέρασε, αναφέρθηκε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Θεοδώρα Τζάκρη με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή. Η κ. Τζάκρη επισημαίνει στην ερώτησή της προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων ότι σε λίγες μέρες ξεκινούν οι εξετάσεις Ιανουαρίου στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και ακόμη δεν έχουν πάρει στα χέρια τους οι φοιτητές τα βιβλία ούτως ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα, με μεγάλο κίνδυνο να χάσουν άδικα το εξάμηνο. Τονίζει δε ότι η μεγάλη αυτή καθυστέρηση είναι αποτέλεσμα της μη αποτελεσματικής εφαρμογής του Π.Δ. 226 από την Κυβέρνηση, που ενώ θεσμοθέτησε το πολλαπλό σύγγραμμα για να επιλέγουν αυτό που θέλουν οι φοιτητές να διαβάσουν, δεν δημιούργησε την κατάλληλη υποδομή στις σχολές για να λειτουργήσει ομαλά η διαδικασία, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια μεγάλη γραφειοκρατία για την συμπλήρωση των λιστών από το διδακτικό προσωπικό, τους φοιτητές και τους εκδότες. Πέρα από την άμεση χορήγηση των συγγραμμάτων στους φοιτητές, η βουλευτής ζητά από τον Υπουργό Παιδείας την ενημέρωση των βιβλιοθηκών όλων των τμημάτων των σχολών με τα συγγράμματα που είναι στην λίστα επιλογής, ώστε ο φοιτητής να επιλέγει σωστά, υπεύθυνα και σύμφωνα με τις δυνατότητες του και τις προτιμήσεις του το σύγγραμμα που θα διαβάσει και όχι στην τύχη.- ---------- Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΗ Θέμα: «Χωρίς συγγράμματα παραμένουν οι φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας λίγο πριν τις εξετάσεις του Ιανουαρίου» Κύριε Υπουργέ, Οι δηλώσεις περί εκσυγχρονισμού της δημόσιας παιδείας και οι εξαγγελίες αλλαγής του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την στιγμή που δεν λειτουργούν ομαλά αυτονόητες και βασικές διαδικασίες, όπως η διανομή συγγραμμάτων στους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, κρίνονται από τους Έλληνες πολίτες ως κωμικοτραγικές. Ειδικότερα, ενώ πλησιάζει η έναρξη της εξεταστικής περιόδου του Ιανουαρίου για το διδακτικό εξάμηνο που πέρασε, χιλιάδες φοιτητές αγωνιούν αν θα προλάβουν να πάρουν στα χέρια τους τα συγγράμματα για να προετοιμαστούν έστω και στοιχειωδώς για τις εξετάσεις και να μην χάσουν άδικα το εξάμηνο. Η εν λόγω αρνητική εξέλιξη φαίνεται να είναι αποτέλεσμα σε σημαντικό βαθμό των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων που δημιούργησε το Προεδρικό Διάταγμα 226, το οποίο καταργεί το ένα και μοναδικό πανεπιστημιακό σύγγραμμα και υιοθετεί το δικαίωμα του φοιτητή να επιλέξει μεταξύ πολλαπλών συγγραμμάτων. Δυστυχώς για ακόμη μια φορά το θετικό περιεχόμενο του Π.Δ. προσκρούει στην προχειρότητα και στην κακή οργάνωση της Κυβέρνησης που δεν φρόντισε πριν την ψήφιση του Π.Δ. να εξοπλίσει τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας με επαρκείς υποδομές ώστε να αποφευχθούν οι τραγικές καθυστερήσεις συγκέντρωσης λιστών από το διδακτικό προσωπικό, τους φοιτητές και τους εκδότες. Δεν φρόντισε δε για το πλέον αυτονόητο, την ενημέρωση των βιβλιοθηκών των τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ με όλα τα προς επιλογήν συγγράμματα, ώστε ο φοιτητής να έχει πρόσβαση σε αυτά και να μπορεί να επιλέξει σωστά, υπεύθυνα και με βάση τις δικές του δυνατότητες και προτιμήσεις το σύγγραμμα που επιθυμεί να μελετήσει. Κατόπιν τούτων ερωτάσθε κ. Υπουργέ: 1. Που οφείλεται αυτή η μεγάλη καθυστέρηση στην διανομή των βιβλίων στους φοιτητές των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους να χαθεί άδικα το εξάμηνο για την φοιτητική κοινότητα; 2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε προκειμένου οι φοιτητές να προμηθευτούν το ταχύτερο δυνατόν τα συγγράμματα τους, ώστε να προλάβουν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις του Ιανουαρίου; 3. Σκοπεύετε να ενημερώσετε τις βιβλιοθήκες όλων των τμημάτων των σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας με όλα τα συγγράμματα που είναι στην λίστα επιλογής, με σκοπό οι φοιτητές να διαλέγουν ποια συγγράμματα θα μελετήσουν όντας πλήρως ενημερωμένοι και όχι στην τύχη;

Σχόλια