Ο νέος αναπτυξιακός νόμος να δώσει προτεραιότητα στους παραμεθόριους και προβληματικούς νομούς
Ο νέος αναπτυξιακός νόμος να δώσει προτεραιότητα στους παραμεθόριους και προβληματικούς νομούς
Την ανάγκη ο νέος αναπτυξιακός νόμος να αποτελέσει ένα εφαλτήριο πραγματικής και δυναμικής ανάπτυξης, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολή περίοδο την οποία διέρχεται η χώρα τόνισε ο Γιώργος Καρασμάνης κατά την τοποθέτησή του ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής την προηγούμενη Πέμπτη.
Υπογράμμισε ιδιαίτερα ότι πρέπει να υπάρξουν σημαντικότατα κίνητρα κυρίως στους προβληματικούς και παραμεθόριους όπως ο νομός μας ο οποίος χαρακτηρίστηκε έτσι με απόλυτη πλειοψηφία μετά από τη σχετική ψηφοφορία στη Βουλή.
Ακόμη ο Γιώργος Καρασμάνης ζήτησε κατά την αναθεώρηση του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θα γίνει το 2011 να δοθεί σ' αυτούς τους νομούς το ανώτατο ποσοστό ενισχύσεων σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους, οι οποίες βρίσκονται σε βαθύτατη ύφεση.
Παρατίθενται αποσπάσματα των επίσημων πρακτικών από τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής: « … Σε αυτή τη φάση που βρίσκεται η εθνική μας οικονομία, αναμφίβολα χρειάζονται αναπτυξιακές ανάσες. Αλλά και αυτές οι αναπτυξιακές ανάσες οι οποίες υπήρχανε, δυστυχώς έχουνε πάψει να υφίστανται, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτή η οικονομική ασφυξία-δυσπραγία. Το Ε.Σ.Π.Α., είναι γνωστόν, ότι δεν προχωράει, ενώ θα έπρεπε να προχωράει με ταχύτητα δορυφόρου. Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων έχει μειωθεί στο 40%. Έργα τα οποία έχουν προγραμματιστεί και θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει στις αρχές του 2010, έχουν μείνει πίσω. Έργα τα οποία έπρεπε να είχανε ωριμάσει, και μέσα στο 2011 να ξεκινήσουνε, έχουνε και αυτά παγώσει. Αλλά, και έργα που έχουνε την έγκριση της προηγούμενης Κυβέρνησης έχουνε επίσης ακυρωθεί. Δηλαδή, με μία κουβέντα, γράφετε η συνέχεια του Κράτους, στα παλιά υποδήματα της Κυβέρνησης. Όπως είπε η Υπουργός, η επένδυση είναι κλίμα, είναι ψυχολογία, με ένα ληστρικό φορολογικό καθεστώς, με φορολογικούς συντελεστές της τάξεως του 40%-45%, ποιος θα επενδύσει στην Ελλάδα; Γι' αυτό βλέπουμε καθημερινά, εργοστάσια και επιχειρήσεις να φεύγουνε σε γειτονικά κράτη και να ιδρύονται νέες επιχειρήσεις σ'αυτά τα κράτη από έλληνες επενδυτές. Κρατώ μία διαφήμιση κύριε Πρόεδρε, γειτονικού κράτους. Η διαφήμιση είναι καταχωρημένη σε μία μεγάλη ευρωπαϊκή εφημερίδα και λέει ότι δημιουργείται ένας «νέος επιχειρηματικός παράδεισος» στην Ευρώπη και αναφέρεται στα κίνητρα. Και προσκαλεί να επενδύσουν σ' αυτό το γειτονικό κράτος με χαμηλό φορολογικό συντελεστή στα κέρδη 10%, χαμηλό φόρο στο εισόδημα 10%, για τα κέρδη τα οποία επενδύονται ο φόρος είναι μηδενικός και μέσα σε τρεις μέρες ιδρύεται επιχείρηση. Μιλά για άφθονο ανταγωνιστικό εργατικό δυναμικό, μιλάει για ελεύθερη πρόσβαση σε μεγάλη αγορά 650 εκατ. πελατών κ.λ.π. Αναφέρεται στη μείωση του προσωπικού φόρου στο 50%. Μιλάει για εξαίρεση από Φ.Π.Α. και τελωνιακά τέλη. Μία σειρά κινήτρων. Κάτω λοιπόν από αυτές τις προϋποθέσεις, ποιος θα τοποθετήσει τα χρήματα κύριε Υπουργέ στην Ελλάδα και για ποιο λόγο να τα τοποθετήσει; Όταν βρίσκονται περιοχές διπλά σ' αυτά τα γειτονικά κράτη, με αυτόν τον «νέο επιχειρηματικό παράδεισο» όπως αναφέρεται στη διαφήμιση, γιατί να μείνει στην Ελλάδα και να ιδρύσει νέα επιχείρηση; Έχει παρατηρηθεί, ότι οι επιχειρήσεις, οι οποίες φεύγουνε από την Ελλάδα, είναι ακριβώς στους νομούς εκείνους, στις περιοχές εκείνες που γειτνιάζουν με αυτά τα Κράτη. Θέλω να το προσέξετε αυτό το πρόβλημα. Εμένα με έχει προβληματίσει αυτή εδώ η διαφήμιση κύριε Υπουργέ. Είναι πάρα πολύ σοβαρό το θέμα. Από κει και πέρα η Υπουργός, έκανε μία σύγκριση με τον νόμο 3299, όταν η ίδια, έχει παραδεχθεί ότι ο νόμος αυτός ήτανε απλός, εξαιρετικά κατανοητός, χωρίς παραπομπές και παρεμβάσεις σε άλλες νομοθεσίες, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της περιφέρειας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Να θυμίσω, ότι από τις αρχές του 2005 που άρχισε να εφαρμόζεται ο ν. 3239 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 υποβλήθηκαν 11.000 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ. Από αυτά, εγκρίθηκαν 7.000 συνολικού ποσού 14 δισ. ευρώ, με κρατική επιχορήγηση δηλαδή, ενίσχυση 6 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το ν.2601/98 που σε 7 χρόνια είχαν υποβληθεί 3.000 επενδυτικά σχέδια ύψους 3,5 εκατ. ευρώ, με δημόσια επένδυση 1 δισ. Έκανα αυτή τη σύγκριση, όχι για να φανεί η διαφορά μεταξύ των δύο περιόδων, αλλά για να δείξω ότι ο αναπτυξιακός νόμος πρέπει να είναι ρωμαλέος και να δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης. Κλείνω με μία πρόταση. Τώρα που θα κάνετε την διαπραγμάτευση για την αναθεώρηση του περιφερειακού χάρτη ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για το bonus - δηλαδή το επιπλέων 20% - που σας δίνει το νέο νομοθετικό πλαίσιο, προσέξτε τους νομούς αυτούς και ιδιαίτερα τους παραμεθόριους και προβληματικούς νομούς, οι οποίοι είναι κοντά σε αυτά τα γειτονικά κράτη. Θα παρακαλούσα την κυρία Υπουργό –η οποία προηγουμένως έλλειπε - , να διαβάσει τα πρακτικά και να δει τα κίνητρα αυτής της διαφήμισης που υπάρχει σε μεγάλη ευρωπαϊκή εφημερίδα. Να προσέξει αυτούς τους νομούς που γειτνιάζουν και φεύγουνε οι επιχειρήσεις και το χειρότερο σ' αυτούς τους νομούς δεν επενδύει κανείς, να προσέξει λοιπόν αυτούς τους νομούς, οι οποίοι με απόλυτη πλειοψηφία στην ελληνική Βουλή χαρακτηρίστηκαν παραμεθόριοι και προβληματικοί τύπου Α΄ στο σύνολό τους και να τους δοθούν κίνητρα δηλαδή το μέγιστο ποσοστό ενίσχυσης στις μεγάλες μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται σε βαθύ τέλμα ύφεσης…»