Οι καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών στη Λεμεσό στο πλαίσιο του Erasmus

Οι καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών στη Λεμεσό στο πλαίσιο του Erasmus
2 Ιουνίου, 2019

Οι καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών στη Λεμεσό στο πλαίσιο του Erasmus

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη των ακόλουθων 8 διδασκόντων του 2ου ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, 19-25 Μάϊου 2019, στη Λεμεσό της Κύπρου, στο πλαίσιο των δράσεων κινητικότητας του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+:

  1. Αναργυρίδου Δέσποινα, ΠΕ86
  2. Ευθυμιάδου Ευγενία, ΠΕ86
  3. Καλλιοντζή Βασιλική, ΠΕ03
  4. Κάμτσης Δημήτριος, ΠΕ80
  5. Νικολαΐδης  Δημήτριος, ΠΕ84
  6. Περδικάτσης Διονύσιος, ΠΕ03
  7. Τηλαβερίδου Σόνια, ΠΕ87.02
  8. Τσακπίνη Θωμαή, ΠΕ86

Οι διδάσκοντες παρακολούθησαν πρόγραμμα επιμόρφωσης με θέμα την «Ενσωμάτωση μειονοτήτων, μεταναστών και προσφυγόπουλων στα Ευρωπαϊκά σχολεία και την κοινωνία». Ο φορέας επιμόρφωσης ήταν η SHIPCON LIMASSOL LIMITED.

Τα τελευταία χρόνια η χώρα μας έχει δεχθεί ροές προσφύγων και μεταναστών τους οποίους και φιλοξενεί. Αυτή η μεγάλη ροή προσφύγων δημιουργεί πολλές άμεσες προκλήσεις σε διαφορετικά επίπεδα εντός της Ευρωπαϊκής  Ένωσης και ειδικότερα εντός της χώρας μας, που αποτελεί τον κύριο δρόμο εισόδου τους στην Ευρώπη. Μεγαλύτερη από αυτές τις προκλήσεις αποτελεί η ενσωμάτωση των προσφύγων στο κοινωνικό σύνολο και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

H προοπτική διαχείρισης μιας διαπολιτισμικής τάξης καθώς και των προβλημάτων που πιθανόν να προκύψουν (λεκτική και σωματική βία, φαινόμενα bullying, ρατσιστικές επιθέσεις κ.α.) εντείνουν το άγχος των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για το πώς θα μπορέσουν να αντεπεξέρθουν. Κύρια αιτία είναι το γεγονός ότι οι διδάσκοντες δεν είναι προετοιμασμένοι και καταρτισμένοι στο πώς θα μπορέσουν να υποδεχτούν σωστά τους πρόσφυγες μαθητές και πώς θα μπορέσουν να πείσουν τους υπόλοιπους μαθητές να τους αποδεχτούν και να τους συμπεριφερθούν κατάλληλα.

Η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα επιμορφώσουν άλλους συναδέλφους τους, ήταν κρίσιμη, ώστε να μπορέσουν να γίνουν κοινωνοί δεξιοτήτων διαχείρισης της ενσωμάτωσης των προσφύγων. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλάμβανε τεχνικές ενσυναίσθησης και κατανόησης της ψυχολογίας των προσφύγων και εκμάθηση δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην ενσωμάτωση των προσφύγων.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, στον άξονα κινητικότητας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Σχόλια