Προβλήματα στην εφαρμογή παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Προβλήματα στην εφαρμογή παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
3 Αυγούστου, 2009

Προβλήματα στην εφαρμογή παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Στην αδιαφορία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων να εφαρμόσει το Πρόγραμμα Παράλληλης Στήριξης των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, αναφέρθηκε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Θεοδώρα Τζάκρη σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.
Η κ. Τζάκρη σημειώνει ότι για το θέμα αυτό εξέδωσε πόρισμα ο Συνήγορος του Πολίτη που μεταξύ άλλων υπογραμμίζει ότι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας καθυστερεί σημαντικά να εξετάσει και να υλοποιήσει τα αιτήματα παροχής της παράλληλης στήριξης και αδυνατεί να δώσει λύση σε ατομικές υποθέσεις μαθητών με ειδικές ανάγκες επικαλούμενο την ανεπάρκεια κονδυλίων και εκπαιδευτικών.
Η βουλευτής καλεί το ΥΠΕΠΘ να στηρίξει το μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, όπως οφείλει κάθε ευνομούμενη και κοινωνικά ευαίσθητη Πολιτεία και ειδικότερα να καταβάλλει τα απαιτούμενα κονδύλια για την εφαρμογή του θεσμού, να φροντίσει για την πρόσληψη επαρκούς αριθμού επιστημονικού προσωπικού, να προωθήσει νέα νομοθετική ρύθμιση που θα προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις οικογένειες των μαθητών με αυτιστικό πρόβλημα και τέλος να δεσμευτεί ενόψει της καινούργιας σχολικής χρονιάς για την παροχή της παράλληλης στήριξης σε μαθητές κάθε φορά που το ΚΕΔΔΥ έχει αποφανθεί με επιστημονικά κριτήρια για την αναγκαιότητα συμμετοχής των μαθητών στο πρόγραμμα.-

----------
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ έχει ως εξής:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα: «Προβλήματα στην εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

Κύριε Υπουργέ,

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου (ν.2817/2000 και ν.3699/2008), αντιμετωπίζει στην εφαρμογή του πλείστα προβλήματα που σχετίζονται με την πλημμελή ανταπόκριση του Υπουργείου Παιδείας στις υποχρεώσεις του και στην αδιαφορία του να στηρίξει το μέτρο αυτό όπως οφείλει κάθε ευνομούμενη και κοινωνικά ευαίσθητη Πολιτεία.
Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει βομβαρδιστεί από καταγγελίες για σημαντική καθυστέρηση από το ΥΠΕΠΘ στην εξέταση και υλοποίηση των αιτημάτων παροχής παράλληλης στήριξης.
Το ΥΠΕΠΘ από την πλευρά του δηλώνει αδυναμία υλοποίησης του μέτρου παρά την ύπαρξη γνωματεύσεων από τους δημόσιους διαγνωστικούς φορείς για την αναγκαιότητά του, εξαιτίας της ελλείψεως σε κονδύλια και εκπαιδευτικούς. Επιπλέον το υπουργείο σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζει ως καταχρηστικές ή δεν λαμβάνει υπόψη του τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ, υποβαθμίζοντας στην πράξη το επιστημονικό τους έργο και φαίνεται ότι εξισώνει τον ρόλο και την αποστολή του θεσμού της παράλληλης στήριξης ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης, παραγνωρίζοντας την φύση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή.
Το δε μέτρο της παράλληλης στήριξης μαθητών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος από πρόσωπο επιλογής της οικογένειας (αρ. 7 του ν. 3699/2008) ενέχει τον κίνδυνο μετακύλισης της ευθύνης για την παροχή παράλληλης στήριξης που έχει η Πολιτεία στην οικογένεια.
Όπως αντιλαμβάνεσθε, η προώθηση νόμων από την Κυβέρνηση, όπως ο ν. 3699/2008 για την ειδική αγωγή, χωρίς τις κατάλληλες ενέργειες για την δυνατότητα ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής τους, τους καθιστά κενό γράμμα, εκθέτει την εκτελεστική εξουσία στα μάτια των πολιτών και επεκτείνει αδικαιολόγητα την πολυνομία, ενώ δεν προσφέρει καμία υπηρεσία στο κοινωνικό σύνολο.

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

Προτίθεσθε να καταβάλλετε τα απαιτούμενα κονδύλια για την εφαρμογή του θεσμού της παράλληλης στήριξης μαθητών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, καθώς υπάρχουν πολλά προβλήματα εφαρμογής του μέτρου λόγω έλλειψης πόρων;
Προτίθεσθε να φροντίσετε για την πρόσληψη επαρκούς αριθμού επιστημονικού προσωπικού ώστε να εκπληρωθεί η αποστολή του θεσμού προς όφελος των μαθητών με αναπηρίες και των οικογενειών τους;
Είναι μέσα στα σχέδιά σας η προώθηση νέας νομοθετικής ρύθμισης που θα προβλέπει την καταβολή της δαπάνης του συνοδού στις οικογένειες των μαθητών με αυτιστικό πρόβλημα ώστε να μην επωμίζονται το κόστος οι οικογένειες αλλά το κράτος;
Δεσμεύεστε να παρέχετε την παράλληλη στήριξη σε μαθητές για τους οποίους το ΚΕΔΔΥ έχει αποφανθεί με επιστημονικά κριτήρια για την αναγκαιότητα συμμετοχής τους στο πρόγραμμα;

Σχόλια