Το ένα μετά το άλλο περίπου 300 «ακριτικά» πρατήρια υγρών καυσίμων στη Βόρεια Ελλάδα
Το ένα μετά το άλλο περίπου 300 «ακριτικά» πρατήρια υγρών καυσίμων στη Βόρεια Ελλάδα
έχουν βάλει λουκέτο μέσα στο τελευταίο χρόνο. Από τον Εβρο μέχρι το Κιλκίς και τις Σέρρες τα βενζινάδικα που έχουν την... ατυχία να συνορεύουν με τη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ έχουν υποστεί μείωση του τζίρου τους έως και 80%, την ώρα που τα γειτονικά πρατήρια εκτιμάται ότι κάθε μήνα εφοδιάζουν τα ρεζερβουάρ των ελληνικών οχημάτων με 500.000 λίτρα βενζίνης. «Οι περισσότεροι πρατηριούχοι που βρίσκονται σε απόσταση 5-10 χλμ. από τα σύνορα κρατιούνται με νύχια και με δόντια στην αγορά. Κάθε Σαββατοκύριακο περνούν από μπροστά τους 1.000 - 1.500 οχήματα με αποκλειστικό προορισμό τη Βουλγαρία όπου η βενζίνη πωλείται φτηνότερα κατά 0,40-0,45 ευρώ», αναφέρει ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Κιλκίς και αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Ιωάννης Μαγλουσίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο χρόνο αυτή η διαφορά στην τιμή έχει στοιχίσει τη λειτουργία σε 25 από τα συνολικά 107 πρατήρια του νομού, ενώ και τα υπόλοιπα καταγράφουν πτώση του τζίρου τους κατά 35%-40%. «Αν δεν αλλάξει σύντομα αυτή η εικόνα, ο κλάδος μας θα υποστεί ολική καταστροφή», σημειώνει προτείνοντας τη μείωση της φορολογίας στα καύσιμα αλλά και το ενδεχόμενο τοποθέτησης διοδίων στα σύνορα, προκειμένου να αναχαιτιστεί το «κύμα» των οχημάτων που αναζητούν κάθε Σαββατοκύριακο φτηνή βενζίνη στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στους παραμεθόριους νομούς είναι και οι καταγγελίες που έφτασαν στον πρόεδρο των βενζινοπωλών Σερρών, Γιώργο Κοτζάογλου για κατοίκους της ΠΓΔΜ, οι οποίοι «εισάγουν» βενζίνη σε πλαστικά δοχεία προκειμένου να την πουλήσουν σε κατοίκους της περιοχής. «Ολόκληρος ο άξονας κατά μήκος του Προμαχώνα έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα. Εχουμε πρατήρια τα οποία δούλευαν για χρόνια με Ρουμάνους και Βούλγαρους αλλά και Ελληνες που πηγαινοέρχονταν στα σύνορα και φέτος το καλοκαίρι δεν είχαν ούτε έναν πελάτη. Η μείωση του τζίρου υπολογίζεται στο 70% και δυστυχώς έρχονται και χειρότερες μέρες», δηλώνει ο κ. Κοτζάογλου. Στον Εβρο, οι χειρότερες ημέρες έχουν ήδη έρθει για δύο πρατήρια πλησίον των συνόρων, τα οποία έβαλαν λουκέτο πριν από λίγο καιρό. Σύμφωνα με την πρόεδρο των βενζινοπωλών, Βασιλική Καλαϊτζή, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να κλείσουν άλλα έξι πρατήρια υγρών καυσίμων. «Πώς να επιβιώσουν οι ιδιοκτήτες, όταν τα έσοδα έχουν μειωθεί κατά 80%; Εχουμε ζητήσει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις ακριτικές περιοχές, προτείναμε και την καθιέρωση φοροαπαλλαγών για όσους υποβάλλουν αποδείξεις από πρατήρια των παραμεθόριων περιοχών, αλλά ακόμη περιμένουμε να λάβουμε κάποια απάντηση», επισήμανε. Παρόμοια η κατάσταση και στη Δράμα. Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, το μεγαλύτερο πλήγμα έχουν υποστεί τα βενζινάδικα στο Κάτω Νευροκόπι, ενώ πληγές μετρούν και τα υπόλοιπα πρατήρια του νομού. «Ο κόσμος έχει αγανακτήσει. Αν δε βελτιωθεί η κατάσταση, θα αναγκαστούμε να μετακομίσουμε κι εμείς οι ίδιοι στη Βουλγαρία», είπε ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, Γιάννης Κεσκίνογλου. Στο μεταξύ, εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα που παρουσιάζεται στα πρατήρια υγρών καυσίμων της... απέναντι μεριάς. Στο Σβίλινγκραντ, την πιο κοντινή πόλη στο Ορμένιο, τα τρία βενζινάδικα της περιοχής εκτιμάται ότι κάθε Σαββατοκύριακο διαθέτουν 150.000 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, ενώ τα βυτιοφόρα βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα ώστε να μη λείπει καθόλου από τις δεξαμενές η φτηνή βενζίνη.